To może być kolejny przełom w obszarze obsługi klienta. Potentat Google testuje funkcję Ask for Me. W dużym skrócie polega ona na wykorzystaniu voicebota AI do dzwonienia do innych firm w celu poznania ich oferty i zebrania niezbędnych danych w procesie decyzyjnym. Jak ma to działać i co może to dać przedsiębiorcom oraz innym użytkownikom?

Na czym polega funkcja Ask for Me?

Funkcja Ask for Me jest jeszcze w fazie testów. Swoje działanie opiera na voicebocie AI, którego można wgrać na swojej stronie internetowej. Po odpowiedniej konfiguracji narzędzie może dzwonić do wybranych firm w celu poznania ich oferty. Docelowo na to usprawnić proces zbierania ofert od potencjalnych podwykonawców i odciążyć w tym obszarze handlowców oraz innych specjalistów. Oczywiście voicebot AI dzwoni w imieniu osoby lub podmiotu poszukujących informacji w sieci.

Narzędzie wykorzystuje technologię Google Duplex, która ma zastosowanie m.in. przy dokonywaniu rezerwacji w restauracjach za pośrednictwem Google Maps. Duplex to oparty na sztucznej inteligencji system telefoniczny, który przeznaczony jest do umawiania wizyt w lokalnych przedsiębiorstwach świadczących usługi i zadebiutował w 2018 roku. Na przestrzeni ostatnich lat jego możliwości znacznie się rozwinęły, czego świetnym przykładem jest raczkująca funkcja Ask for Me.

W jakich sektorach może się to sprawdzić?

Jeżeli funkcja ta pomyślnie przejdzie fazę testów, to można znacznie ułatwić życie wielu osobom. Dotyczy to nie tylko introwertyków, ale również osób, które mają ograniczone zasoby czasowe i wolą skupić się na innych obszarach prowadzenia firmy. Na ten moment funkcja Ask for Me testowana jest przez Google AI w kontekście warsztatów samochodowych oraz salonów kosmetycznych. W praktyce oznacza to, że pozwala zebrać oferty warsztatów na podstawowe usługi mechaniki samochodowej (np. wymiana oleju, wymiana oświetlenia, przegląd auta, naprawa) czy też podstawowe usługi kosmetyczne (np. robienie paznokci, rzęs, malowanie włosów itd.). Informacje te na platformie X potwierdziła VP of Search Product, Verticals & International at Google, czyli Rose Yao.

Gdzie prowadzone są testy?

Na ten moment program pilotażowy funkcji Ask for Me prowadzony jest w Stanach Zjednoczonych. Najbliższe miesiące powinny być kluczowe dla podjęcia decyzji o tym, czy narzędzie to będzie rozwijane przez Google oraz zostanie udostępnione na innych rynkach. Udział w programie może wciąż każdy zainteresowany, jednak przedsiębiorcy mogą zrezygnować z otrzymywania połączeń od voicebotów AI, jeżeli uznają, że im to nie odpowiada.

Czy ma to rację bytu i jaka może być przyszłość Ask for Me?

Czy ma to sens? Wydaje się, że tak. W ostatnich latach jesteśmy świadkami dynamicznego rozwoju AI i możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie. Voiceboty sprawdzają się już nie tylko w obsłudze klienta, ale również w sektorze medycznym czy też jako wsparcie sprzedażowe. Ich potencjał rośnie, a funkcja Ask for Me jest kolejnym tego przykładem. Z uwagą będziemy śledzić przebieg programu pilotażowego i tego, w którym kierunku to pójdzie. Interesuje Cię AI i potencjał wdrożenia voicebota w Twojej firmie? Koniecznie skontaktuj się z naszym ekspertem.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *